רבנים בדרישה לשרים: "הכינו מכתבי התפטרות"

    דוד קורצווייל 2 Comment on רבנים בדרישה לשרים: "הכינו מכתבי התפטרות"
    7:54
    05.05.24
    חדשות קול חי No Comments on ארה"ב מבהירה: לא ייחתם הסכם הגנה עם סעודיה ללא ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת של ראשי קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', ערכה אמש ביקור חירום בכנסת, בהם קיימו הרבנים שיחות נוקבות עם ח"כים ושרים, על מנת שיפעלו מיד לסיכול תכניות נתניהו ולבני המתגבשות בימים אלו בשיחות עם הפלשתינים. הרבנים תבעו מהשרים והח"כים להכין מיד את כתבי ההתפטרות שלהם מן הממשלה והקואליציה, ולהציגם בפני ראש הממשלה כבר מעכשיו, כדי שיהיה ברור שכל הסכם על נסיגה משטחי ישראל פירושה פירוק מיידי של ממשלת נתניהו.

    הרבנים נפגשו בין השאר עם שר הפנים גדעון סער, שר החקלאות יאיר שמיר, שר התיירות עוזי לנדאו וחכ"ים נוספים, וניהלו עימם שיחות קשות על המשך חברותם בממשלת נתניהו, הפועלת באופן הנוגד את דעותיהם ואת מצפונם, והמפקירה את בטחון עם ישראל בארצו. השרים טענו כי בהצבעות הם מצביעים נגד מדיניות הוויתורים וכי פרישתם מן הממשלה רק תזיק, שכן החשש הוא שייכנסו לממשלה מפלגות שמאל קיצוניות. על כך הגיב בחריפות יו"ר קונגרס הרבנים, הרב יוסף גרליצקי: "טענה זו היא חמורה מאד. הרי לכל רע יש יותר גרוע ממנו, האם תהיו חברים בממשלה שתמסור ח"ו חצי מארץ ישראל לערביים, רק משום שישנם כאלו שרוצים למסור את כל ארץ ישראל?? היכן בדיוק עובר ה'קו האדום' שבו ברור לכם שאסור להיות שותפים באחריות לשפיכות דמם של יהודים, חלילה וחס?! האם רק אחרי שמדינת אויב פלשתינית חמושה ורצחנית תשלוט על קוי 67 – רק אז תפרשו מהממשלה?? והאם אז לא יהיה ניתן לומר – 'אם נפרוש יהיה יותר גרוע'??"

    הרב גרליצקי הביא כדוגמא מצערת לכך את המהלך האומלל של הממשלה, ששחררה ללא תנאי את הרוצחים הנוראיים והמסוכנים ביותר: "האם הייתם מאמינים אי-פעם, שאתם תשבו בממשלה שעושה את צעד ההתאבדות הנורא הזה? הרי גם מפלגות השמאל הקיצוניות התנגדו לכך! אבל כאשר משדרים לראש הממשלה ש'עסקים כרגיל, אנחנו נצביע נגד אבל נאפשר לך לעשות כרצונך' – אתם תמצאו את עצמכם אחראים, חלילה, לקרבנות הבאים, היה-לא-תהיה!"

    הרבנים הצהירו בפני השרים בשם מאות רבני ישראל החברים בקונגרס, כי על-פי דעת תורה אסור להם להיות שותפים לרגע אחד בממשלה המוכנה באופן מעשי לסגת משטחי ישראל, שכן בכך הם נושאים באחריות לסכנה הנוראה לחיי יהודים. הרב שלום גולד רבה של שכונת הר נוף בירושלים, אמר לשרים "אנחנו אמנם באים לכאן כרבנים, כדי להביא בפניכם את דעת ההלכה ואת פסק-הדין עליו חתומים רוב מוחלט של רבני ישראל, שכל נסיגה משטחי ישראל היא 'פיקוח נפש' גמור, אך לדאבוננו – אין כל צורך להסביר את דעת התורה וההלכה! זוהי מציאות מול עינינו כבר 25 שנה, שכל מו"מ, כל ויתור וכל נסיגה, מביאים באופן ישיר להתגברות הטרור, לרצח יהודים, ולסכנת חיים למיליוני אנשים!"

    השרים ניסו להרגיע את הרבנים הנסערים, ואמרו כי לדעתם המו"מ ייכשל בכל מקרה, ו"אינכם צריכים לשכנע אותנו – אנחנו נצביע נגד כל נסיגה". על כך הגיב במרירות הרב אברהם יעקב שרייבר, שהיה רבו של 'כפר דרום' בגוש קטיף, "כך בדיוק אמרו לנו גם ערב ההתנתקות הנוראה. גם אז כולם 'הרגיעו' שזו ממשלת ימין, 'אין סיכוי שזה יעבור, חברי הליכוד לא ייתנו, חברי הממשלה לא יסכימו', וכאשר התעוררו כבר היה מאוחר מידי – יישובים פורחים שלמים, אלפי משפחות, יחד עם קברי יהודים קדושים, נעקרו בברוטאליות על ידי ה"ימין" ש"לא צריך לשכנע אותו..", בתי-כנסת נחרבו, והיום הם מעוזי מרצחי החמאס שמשם מטווחים את הטילים על ערי ישראל… אל תשבו בחיבוק ידיים ותגידו 'אני מצביע נגד'! קומו והיאבקו! הילחמו למען ארץ ישראל ועם ישראל! הרימו קול זעקה בכנסת ובממשלה. אל תתנו לאנשי השמאל הקיצוני בממשלה 'שקט תעשייתי' לבצע את תוכניותיהם הנפשעות! עצרו את השיחות עכשיו כי עוד רגע יהיה מאוחר מידי!"

    השר עוזי לנדאו אמר במהלך הפגישה עם הרבנים, כי לדעתו אין סיכוי שהמו"מ יביא לתוצאה מעשית, שכן הפלשתינים לא יסכימו לחתום על הסיכומים הנוכחיים. הרב משה הבלין, רב הערים קרית גת ושדרות ענה לו על כך "האם עליי לסמוך אפוא על אבו-מאזן שישמור על בטחון עם ישראל? מי נבחר לכנסת כדי לשמור על ארץ ישראל – אתם השרים או הממשלה הפלשתינית? עם ישראל צריך לדעת שאתם לא תתנו לדבר הנורא הזה לקרות, ולא הפלשתינים. הפלשתינים יודעים בדיוק מה טוב להם, ויודעים גם לשקר ולשנות עמדות כשצריך".

    מזכ"ל קונגרס הרבנים, הרב אברהם לוין, מסר לשרים ולח"כים את פסק-הדין האוסר מסירת שטחי ישראל מפני 'פיקוח נפש', החתום על ידי רוב מוחלט של גדולי רבני ישראל, והודיע כי הרבנים דורשים מהם לארגן קבוצה גדולה של שרים שתציג בפני ראש-הממשלה ובפני התקשורת מכתבי התפטרות מוכנים מראש, למקרה שהמו"מ עם הפלשתינים יתקדם. "אין ספק, כי עצם קיומם של מכתבי ההתפטרות של רבים מחברי הקואליציה, ירתיע את נתניהו. הוא לא ירצה להסתבך עכשיו עם הקמת קואליציה חדשה וודאי לא בחירות נוספות, כאשר רוב מוחלט בדעת הקהל מאוכזב מדרכו, בפרט אחרי שחרור המחבלים. בידכם לעצור את התהליך המסוכן!"

    בפגישה מיוחדת שערכה משלחת הרבנים עם אנשי יהדות התורה בראשות חבר-הכנסת מאיר פרוש, קראו הרבנים לפרוש להכריז באופן מפורש, כי יהדות התורה כמפלגה המחויבת לדין התורה ולשלחן-ערוך, לעולם לא תצטרף ולא תתמוך בממשלה המקיימת מו"מ על מסירת שטחי ישראל. הרבנים מחו בזעקה גדולה על "קולות הנשמעים בתוך המחנה החרדי, 'להעניש' כביכול את התומכים בגזירות נגד תלמידי הישיבות, על-ידי תמיכה במסירת שטחים". הרבנים הגיבו בכאב, "וכי מענישים על עבירה על ידי עבירה אחרת? וכי ניתן לומר 'מפני שאתם התנגדתם לשמירת שבת, אנחנו נתנגד להנחת תפילין'?.. הרי איסור מסירת שטחים הוא דין בשולחן ערוך, ואף דוחה את כל התורה מפני היותו פיקוח נפש!"

    הרבנים אמרו לח"כ פרוש, כי ברור שהגזירות הבאות עתה על עולם התורה הן תוצאה ישירה מכך שבזמן גזירת ההתנתקות, ח"כים חרדיים הסכימו לשתוק ולהכניס מיליוני יהודים לסכנה על-מנת לקבל כמה מאות מיליוני שקלים לישיבות ול'כוללים'. "לימוד תורה כזה, שבגללו נשפך דם יהודים, אין לו קיום!" זעקו הרבנים, "רק הצהרה ברורה של כל חברי-הכנסת החרדיים, כי לעולם לא יסכימו עוד למסירת שטחים המנוגדת להלכה, גם אם יציעו להם 'שוחד' של תקציבי-ענק, תכפר על אותו מעשה, ותסיר את הקטרוגים והגזירות על עולם התורה".

    הרבנים עם הרב פרוש

    הרבנים גערליצקי והבלין עם השר לנדאו



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הגזירות על עולם התורה היום בגלל ישיבת יהדות התורה בקואליציה בזמן ההתנתקות? אבדה הבושה? אם כבר, ההתנתקות באה בגלל תמיכתם של אנשי המפד"ל והחרד"ל בגזירות הנוראיות על עולם התורה ובהרעבת ילדי ישראל ב-2003.
      לא נשכח ולא נסלח!!!

    2. 1

      מי הם ה"רבנים" מה מקור סמכותם היום מול זקני הדור וחכמיה כמו הרב וואזנר והרב שטיינמן שליט"א ועוד אדמורים זקנים וחשובים , לאומניים מול זקני הדור וחכמיה .